صفحه اصلی / اخبار فناوری / راهنمای ثبت شرکت

راهنمای ثبت شرکت

راهنمای ثبت شرکت : برای اینکه بتوانید شرکت خود را ثبت نمایید نیاز است تا مراحلی را به صورت دقیق طی کنید.البته باید بدانید برای اینکه یک کسب و کار ایجاد کنید باید پیش از هر چیزی برنامه ریزی های دقیقی را انجام بدهید و هر چیزی را برای خودتان ارزیابی کنید تا بتوانید نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و سپس اقدام نمایید. برای اطلاعات بیشتر در دنیای اینترنت و دنیای تکنولوژی با زوم تک همراه باشید.

راهنمای ثبت شرکت : چگونه شرکت خود را ثبت نماییم؟

راهنمای ثبت شرکت : دیگر مانند گذشته نیست که ثبت شرکت بسیار سخت باشد بلکه با الکترونیک شدن کارها شما می توانید بدون اینکه به موسسه های ثبت شرکت مراجعه نمایید ،امور مرتبط با ثبت شرکتتان را انجام بدهید.

۱)یک شریک خوب برای خودتان پیدا کنید

پیدا کردن یک شریک خوب بسیار مهم است و به عنوان اولین گامی است که شما باید به انتخاب آن دقت کنید.برای ثبت شرکت های با مسئولیت محدود به حداقل شرکا ۲ نفر و برای شرکت های سهامی عام و خاص ۳ نفر می باشد.دقت داشته باشید که به دلیل اینکه حق رای سهامدان و مسئولیت آنها با توجه به میزان سرمایه ی اولیه که دارند مشخص می شود نیاز است شما در انتخاب افرادی که به عنوان شریک تان هستند دقت فراوان داشته باشید و افرادی را انتخاب کنید که بسیار به آنها اعتماد دارید و البته هدف هایتان از ایجاد کسب و کار یکی است.

۲)در سامانه ثبت شرکت ، ثبت نام نمایید

باید در سامانه ثبت شرکت : http://sherkat.ssaa.ir ثبت نام نمایید و بعد از اینکه گزینه پذیرش تاسیس را انتخاب کردید فرم را با دقت تمام پر نمایید. در مرحله نخست باید مشخصات خودتان را وارد نمایید و سپس وارد گام بعدی شوید (اطلاعات متقاضی).

راهنمای ثبت شرکت

۳)یک نام مناسب برای شرکت انتخاب کنید

شما باید در این مرحله یک نام برای شرکت خود انتخاب نمایید و این نام باید بدون ذکر “شرکت” باشد. شما می توانید در این فرم برای شرکتتان ۵ نام را بر اساس اولویت خود انتخاب کنید تا در نهایت یکی از این نام ها انتخاب گردند.دقت کنید که در این جا باید و نبایدهای وجود داشته است که شما می توانید پیش از اینکه نامی را در اولویت بگذارید به صورت کامل آنها را مطالعه نمایید.در آخر یک شماره پیگیری به شما داده می شود که بعد از اینکه ثبت شرکتتان را به پایان رساندید می توانید بعدا برای پیگیری وضعیت ثبت شرکتتان از آن استفاده کنید.

۴)مدت و موضوع فعالیت شرکتتان را مشخص کنید: در این قسمت باید موضوع اصلی فعالیت شرکتتان را مشخص کنید و از گزینه های محدود و نامحدود نیز استفاده کنید. برای اینکه موضوع فعالیت خود را انتخاب کنید باید از گزینه افزودن موضوع فعالیت استفاده نمایید. سعی کنید پیش از هر اقدامی و انتخاب گزینه ی با شریک هاتان مشورت های لازم را داشته باشید تا دچار هیچ مشکلی نشوید.

برای انتخاب موضوع فعالیت ، پیشتر در سامانه گزینه های آماده شده است که شما می توانید آنها را استفاده کنید البته هر کدام نیاز به اخذ مجوزهای مربوطه داشته است. اگر فعالیت شما با یکی از این گزینه های اماده مطابقت داشت آن را انتخاب نمایید و برای گرفتن مجوز اقدام کنید اگر گزینه مورد نظرتان وجود نداشت در بخش شرح فعالیت خودتان به صورت دقیق موضوع فعالیت تان را تشریح نمایید.

راهنمای ثبت شرکت

۵)آدرس شرکت خود را وارد نمایید : در این مرحله شما باید آدرس شرکت خود را وارد کنید که نام اطلاعات مرکز اصلی داشته است. بعد از اینکه کد پستی را نوشتید باید گزینه دریافت نشانی کد پستی از اداره پست را وارد نمایید تا آدرس به صورت اتوماتیک در سطر زیرین وارد گردد. اگر جایی را هنوز برای شرکتتان در نظر نگرفته اید می توانید ادرس محل سکونت خود را یکی از شریک هایتان را وارد نمایید .البته فراموش نکنید که سازمان ثبت شرکت ها همه ی مدارک شما را به این ادرسی که ثبت کرده اید ارسال می کند.

۶)سرمایه اولیه تان را تعیین کنید : حداقل سرمایه برای شرکت های که مسئولیت محدود دارند مبلغ صد هزار تومان می باشد.این مرحله با عنوان سرمایه شخص حقوقی شناخته می شود.  شرکت های سهامی باید میزان سهام و ارزش اسمی شان و شرکت های مسئولیت محدود باید میزان حداقل سرمایه موردنظرشان را در این مرحله وارد نمایند.

راهنمای ثبت شرکت

۷)نام شرکا را وارد نمایید : در این مرحله باید اسامی و شماره ملی شرکای شرکت را وارد نمایید اگر تعداد شرکا از ۱۵۰ نفر زیادتر است باید فرم لیست را از سایت دانلود کنید و بعد از تکمیل با مدارک مورد نیاز به واحد ثبتی پست نمایید. این مرحله لیست” اشخاص ” نام داشته و شما برای اینکه به مرحله بعدی بروید حتما نیاز است که نام یکی از شرکا را وارد نمایید.

۸)سمت هر شخص را مشخص نمایید: باید مشخص کنید که هر شخصی چه سمتی داشته است و تاریخ آغاز فعالیت هایشان را وارد کنید مثلا سمت هر شخص می تواند مدیر عامل، ریئس هیئت مدیره و … باشد.

۹)سهام اشخاص را وارد نمایید: شما باید در این مرحله نام هر یک از شرکا را انتخاب کنید و بعد مقدار سهام با سرمایه هایشان را معین نمایید.

راهنمای ثبت شرکت

۱۰) ارتباط بین اشخاص را معین کنید :  در این مرحله باید اطلاعاتی که به نماینده شرکت مرتبط است و همچنین اختیارهای آن را وارد نمایید.

۱۱)شعب شرکت را ثبت نمایید: اگر در نظر دارید تا شعبی را برای شرکت خود انتخاب نمایید می توانید در این بخش اطلاعات مرتبط با آن را وارد نمایید. در مرحله بعد از این قسمت ، سمت ها در شعب های مربوط را باید معین کنید. فراموش نکنید که نباید شعبه با نام شرکت اصلی باشد یا کلمه شعبه در آنها استفاده شود اگر شعبه ی نمی خواهید برای شرکتتان داشته باشید به مرحله بعدی بروید.

۱۲)انتخاب روزنامه ی سالی-مالی : از لیستی که وجود دارد روزنامه موسسه یا شرکت خودتتان را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در این قسمت روز و ماه و سال مالی تان را وارد نمایید.

۱۳)متن صورت جلسه تان را وارد نمایید : در این مرحله باید به صورت کامل اقدام به تایپ صورت جلسه موسسین ، هیئت مدیره یا رکن اداره‌کننده‌ی  با توجه به نوع شخصیت حقوقی نمایید. این صورت جلسه باید مطابق فرم و توضیحاتی باشد که در سایت باشد.

۱۴)مرحله اظهار نامه – تقاضا نامه : این مرحله به تقاضا نامه یا اظهار نامه مطلق است که شما باید آن را وارد نمایید.

۱۵) مرحله تکمیل اساس نامه: با توجه به اطلاعاتی که پیش تر تکمیل کرده اید باید این مرحله را تکمیل کنید که با زدن دریافت متن اساس نامه براتان ظاهر میشود.در صورتی که اشتباهی در این قسمت انجام دادید می توانید اصطلاحات مرتبط را انجام بدهید.

۱۶)شرکت نامه را تکمیل نمایید: همانطور که پیش تر گفته شد اگر نیازی به تغییر بود در این قسمت آن را انجام بدهید که با زدن گزینه «دریافت متن شرکت‌نامه» قابل انجام است.

۱۷)خلاصه اظهار نامه- تقاضا نامه را تکمیل نمایید: این مرحله هم مثل مرحله های پیشین است و در صورتی که اطلاعات و مدارک شما تکمیل باشد و بتوان به صدور آگهی ختم شود این کار صورت می گیرد.

۱۸) تکمیل مدارک : باید در این مرحله مدارک خود را تکمیل کنید و در نهایت تیک تایید را بزنید و گزینه پذیرش نهایی را کلیک نمایید.این مدارک شامل موارد زیر می باشد : ۱- دو نسخه شرکت‌نامه تکمیل‌شده ۲- دو نسخه تقاضانامه تکمیل‌شده ۳- دو نسخه اساسنامه تکمیل‌شده ۴- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذی‌ربط (این گزینه برای مواردی است که برای ثبت موضوع به مجوز نیاز باشد) ۵- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت همه شرکا و مدیران و هیئت نظارت، اگر هیئت نظارت وجود داشته باشد ، این گزینه برای زمانی است که شرکت بیشتر از ۱۲نفر باشد. ۶- اصل گواهی عدم سوءپیشینه جهت اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل ۷- دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین ۸- اصل وکالت‌نامه وکیل دادگستری اگر ثبت شرکت به واسطه وکیل انجام شود ۹- ارائه اقرارنامه مدیران و بازرسان

۱۹)پست کردن مدارک : این گزینه شامل رد شدن پرونده ، ناقص بودن پرونده، صدور آگهی می باشد.

این مطالب را نیز ببینید!

هواوی با رشد بسیار بالایی در فروشش روبرو شده است

رشد چشمگیر هوآوی در بازار گوشی های پرچم دار دنیا در نیمه اول سال ۲۰۱۸  …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *