صفحه اصلی / اخبار فناوری / مواد غذایی طبیعی برای کاهش وزن

مواد غذایی طبیعی برای کاهش وزن

یکی از مشکلاتی که امروزه افراد بسیاری را درگیر خود کرده، انباشته شدن توده های چربی در اطراف شکم و پهلو ها است. قبلا فقط افراد سن بالا دارای شکمی بزرگ بودند اما امروزه جوانان و حتی کودکان هم از این مشکل رنج می برند. اما اصلا نگران نباشید، با استفاده از چند ماده غذایی می توانید از دست این چربی ها خلاص شوید. بسیاری از مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنیم دارای کالری یکسانی هستند , مثلا کالری ماست و یک شیرینی برابر است اما سوالی که پیش می آید این است که فرقی نمی کند کدام یک را انتخاب کنیم؟

کاهش وزن

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بدون شک تاثیری که خوردن یک شیرینی بر بدن می گذارد بسیار متفاوت از تأثیر ماست است. کالری شیرینی به سرعت از بین رفته و مورد مصرف بدن قرار می گیرد و مدت کمی پس از خوردن شیرینی فرد احساس گرسنگی می کند اما ماست دیر هضم تر بوده و انرژی بیشتری در مدت زمان طولانی تری در اختیار بدن قرار می دهد.

بسیاری از متخصصان تغذیه تأثیر کلسیم بر لاغری و چربی سوزی را تأیید کرده اند. برای استفاده بدن از کلسیم باید هورمونی از مغز ترشح شود تا جذب آن افزایش یابد , این هورمون ها بر چربی های اطراف شکم نیز تأثیر گذاشته و باعث از بین رفتن آن ها می شوند , از این رو متخصصان تغذیه می گویند مصرف مواد غذایی مانند پنیر و لبنیات غلیظ در هر وعده متابولیسم بدن را افزایش داده و به مرور زمان منجر به کاهش وزن می شود.

کاهش وزن

یکی دیگر از موادی که در کاهش وزن موثر می باشد , پروتئین است. پروتئین در حجم گیری عضلات نقش دارد , با کنترل میزان مصرف پروتئین در طول روز می توان به میزان قابل توجهی وزن خود را کم کرد. از مواد دیگر که باعث چربی سوزی می شود و بسیار محبوب می باشد , فیبر است , فیبر در سبزیجات , میوه ها , برنج قهوه ای و جو دو سر به فراوانی یافت می شود , دیر هضم شده و احساس سیری در فرد ایجاد می کند , و مانع از مصرف غذای بیشتر می شود , همچنین باعث افزایش چربی سوزی می شود. فیبر در رفع مشکلات گوارشی مانند یبوست یا مشکلاتی در حرکات دودی روده ها تأثیر مثبت داشته و مفید می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

این مطالب را نیز ببینید!

دانلود اپلیکیشن فیلم نت

اپلیکیشن فیلم نت | بسیاری از افراد در طول یک هفته بخش بسیار زیادی از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *